При запровадженні внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти ліцею №66 керуватися:
·законом України «Про освіту»;
·методичними рекомендаціями, підготовленими в рамках проєкту «Розроблення системи забезпечення якості для шкільної освіти» за підтримки проєкту «Експертна підтримка врядування та економічного розвитку»: «Внутрішня система забезпечення якості освіти: абетка для директора» (Київ, Державна служба якості освіти України, 2019 р., авт. Бобровський М.В., Горбачов С.І., Заплотинська О.О.)
·перспективним планом розвитку навчального закладу;
·освітньою програмою ліцею;
·науково-методичним проєктом «Моделювання сучасної, суспільно-свідомої особистості через перезавантаження мислення та освітнього простору.
Цілі розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності:
· визначення найкращих складових освітнього середовища ліцею, а також тих, які потребують покращення;
· дослідити що в роботі педагогів потребує підтримки, а що вдосконалення;
· з’ясувати, чи справедливо заклад освіти оцінює навчальні здобутки учнів і яким чином зробити це оцінювання ще більш ефективним;
· визначення рівня управлінських процесів закладу у сприянні досягненню мети облаштування дружнього до дітей і ефективного шкільного життя та високої якості освіти
Результативна складова:
дієві вектори розвитку ліцею, розбудови якісної школи.
Визначити компоненти (вимоги) внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти, виокремивши чотири напрямки:
·система управлінської діяльності;
·освітнє середовище;
·система педагогічної діяльності;
·система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти.
Обрати основні політики та процедури вивчення якості освітньої діяльності:
·система внутрішніх і зовнішніх моніторингів якості освітньої діяльності та якості освіти (моніторинг навчальних досягнень учнів, моніторинг адаптації дітей у 1-му, 5-му класах, тощо), відповідно до плану роботи ліцею;
·самооцінювання якості освітньої діяльності та якості освіти;
·система оцінювання навчальних досягнень учнів;
·професійне зростання керівних та педагогічних працівників;
·забезпечення публічності інформації про діяльність ліцею, відповідно до ст.30 Закону України «Про освіту»;
·забезпечення академічної доброчесності діяльності педагогічних працівників і учнів;
·запобігання та протидія булінгу;
Періодичність:
самооцінювання проводити щорічно (за певними напрямками діяльності , відповідно до перспективного плану ліцею), періодично- комплексне оцінювання.
До процесу самооцінювання залучати:
динамічні робочі групи, до складу яких можуть входити педагогічні працівники, представники учнівського самоврядування, батьківської громадскості, при потребі – фахівці у сфері оцінювання якості, освітніх експертів.
Координатором результативного запровадження внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та закладу освіти наказом керівника ліцею Фещук Л. призначено заступника директора з НВР Трущак О.
Узагальнення результатів
вивчення освітньої діяльності закладу та визначення рівня її якості здійснювати за підходами до оцінювання: кількісним, описовим, комбінованим. Відповідно до напрямку самооцінювання робоча група обиратиме конструктивні підходи.
Звітування:
за результатами самооцінювання робоча група формує висновки (які є складовою щорічного звіту діяльності закладу) і визначає шляхи вдосконалення (що стануть частиною плану роботи ліцею на наступний рік). Питання ставиться на розгляд педагогічної ради.
Методи збору інформації:
вивчення документації, опитування через анкетування, індивідуальне та групове інтерв’ю, спостереження.
Критерії, індикатори оцінювання освітніх та управлінських процесів ліцею та внутрішньої системи забезпечення якості освіти (додаток №1)